[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Kwasny Zobacz wpis
    Można poprosić na pw namiary na sprzedawcę kół Antonio. Mam pytanko do osób którzy sami montowali, jaki bieg był w skrzyni wrzucony podczas wymiany kół. Z góry dzięki.
    Luz

    Zostaw komentarz:


  • Kwasny
    odpowiedział(a)
    Przepraszam, że pisze posta pod postem ale dzwoniłem do goscia co sprzedaje koła Antonio i powiedzia,ł że Antonio nie produkuje kół 35/52 (0.67) tylko 37/52 (0.74), więc wypada kupić tylko org. VW czy jest jeszcze jakiś producent.

    Zostaw komentarz:


  • Kwasny
    odpowiedział(a)
    Można poprosić na pw namiary na sprzedawcę kół Antonio. Mam pytanko do osób którzy sami montowali, jaki bieg był w skrzyni wrzucony podczas wymiany kół. Z góry dzięki.

    Zostaw komentarz:


  • Patryk
    odpowiedział(a)
    Dokladnie tak. Szkoda ze nie mam kawałka garażu wtedy nie był my zdany na łaske majstra
    ps. Mata na maskę już zamówiona teraz wleci jeszcze guma do bagażnika tylko muszę znaleźć coś sensownego i znaczka na maskie i klapę i logo ocp

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Patryk Zobacz wpis
    No to jak kończę swoją historie. Założyłem 2 zestaw od antonio, tym razem cały razem z łożyskiem i wszystko jest git. Czy poprzednie koła były jakieś wadliwe czy winne było stare(oryginalne) łożysko? Tego nie wiem i sie nie dowiem. Mechanik do końca upierał sie ze łożysko nie ma nic do tego jednak na tym wszystko jest ok, wiec wnioski wyciągnijcie sami. Ja jednak z doświadczenia radzę zakładać komplet aby uniknąć niepotrzebnego stresu. Zabezpieczenia chyba zostały stare, przynajmniej tak powiedział majster.
    Co do sprzedawcy kół Antonio to jaknajbardziej polecam. Napisałem maila z reklamacja to następnego dnia rano był telefon ze nie podważają naszych odczuć akustycznych i już wysłaniem mi drugi komplet kół a ja mam pierwszy komplet spakować i im odesłać. Naprawdę mozna z gościem robic interesy.
    teraz tak jak kolega pafigo79 pisał, czas na dalsze zmiany: sprężyny już wymienione, geometria zrobiona, lato na 16” założone. Zaraz zamawiam matę na maskie i strasznie mnie korci przyciemnienie szyb łącznie z przodem troche. I jakieś logo na gril musi wlecieć tylko muszę sie rozejrzeć na forum. Już nie rozpisuje sie bo to nie temat o tym.
    Podsumowujac: zakładajcie śmiało koła od Antonio razem z ich łożyskiem. Sprzedawcy sie nie bójcie bo w razie niezadowolenie bez problemu mozna sie z gościem dogadać.
    powodzenia w modzeniu, a kłaniam sie nisko koledze pafigo79 za poświęcony czas, chęci i wsparcie.

    Nie zapomnij dodac ze na czas reklamacji miales stare kola co upewnilo cie ze lozysko podwojne i remont mechanika nie powoduje tego szumu....te 0,2 mm miedzy lozyskiem a kolem zebatym to naprawde duzo..to tak jakby tam karteke papieru wsadzil...taki luz przy tych obrotach moze byc powodem halasu...Wiec Antonio montujemy tylko z ich lozyskiem (na swiecie nie ma darmowych obiadkow )

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Patryk Zobacz wpis
    No to jak kończę swoją historie. Założyłem 2 zestaw od antonio, tym razem cały razem z łożyskiem i wszystko jest git. Czy poprzednie koła były jakieś wadliwe czy winne było stare(oryginalne) łożysko? Tego nie wiem i sie nie dowiem. Mechanik do końca upierał sie ze łożysko nie ma nic do tego jednak na tym wszystko jest ok, wiec wnioski wyciągnijcie sami. Ja jednak z doświadczenia radzę zakładać komplet aby uniknąć niepotrzebnego stresu. Zabezpieczenia chyba zostały stare, przynajmniej tak powiedział majster.
    Co do sprzedawcy kół Antonio to jaknajbardziej polecam. Napisałem maila z reklamacja to następnego dnia rano był telefon ze nie podważają naszych odczuć akustycznych i już wysłaniem mi drugi komplet kół a ja mam pierwszy komplet spakować i im odesłać. Naprawdę mozna z gościem robic interesy.
    teraz tak jak kolega pafigo79 pisał, czas na dalsze zmiany: sprężyny już wymienione, geometria zrobiona, lato na 16” założone. Zaraz zamawiam matę na maskie i strasznie mnie korci przyciemnienie szyb łącznie z przodem troche. I jakieś logo na gril musi wlecieć tylko muszę sie rozejrzeć na forum. Już nie rozpisuje sie bo to nie temat o tym.
    Podsumowujac: zakładajcie śmiało koła od Antonio razem z ich łożyskiem. Sprzedawcy sie nie bójcie bo w razie niezadowolenie bez problemu mozna sie z gościem dogadać.
    powodzenia w modzeniu, a kłaniam sie nisko koledze pafigo79 za poświęcony czas, chęci i wsparcie.
    A nie mowilem

    Zostaw komentarz:


  • Patryk
    odpowiedział(a)
    No to jak kończę swoją historie. Założyłem 2 zestaw od antonio, tym razem cały razem z łożyskiem i wszystko jest git. Czy poprzednie koła były jakieś wadliwe czy winne było stare(oryginalne) łożysko? Tego nie wiem i sie nie dowiem. Mechanik do końca upierał sie ze łożysko nie ma nic do tego jednak na tym wszystko jest ok, wiec wnioski wyciągnijcie sami. Ja jednak z doświadczenia radzę zakładać komplet aby uniknąć niepotrzebnego stresu. Zabezpieczenia chyba zostały stare, przynajmniej tak powiedział majster.
    Co do sprzedawcy kół Antonio to jaknajbardziej polecam. Napisałem maila z reklamacja to następnego dnia rano był telefon ze nie podważają naszych odczuć akustycznych i już wysłaniem mi drugi komplet kół a ja mam pierwszy komplet spakować i im odesłać. Naprawdę mozna z gościem robic interesy.
    teraz tak jak kolega pafigo79 pisał, czas na dalsze zmiany: sprężyny już wymienione, geometria zrobiona, lato na 16” założone. Zaraz zamawiam matę na maskie i strasznie mnie korci przyciemnienie szyb łącznie z przodem troche. I jakieś logo na gril musi wlecieć tylko muszę sie rozejrzeć na forum. Już nie rozpisuje sie bo to nie temat o tym.
    Podsumowujac: zakładajcie śmiało koła od Antonio razem z ich łożyskiem. Sprzedawcy sie nie bójcie bo w razie niezadowolenie bez problemu mozna sie z gościem dogadać.
    powodzenia w modzeniu, a kłaniam sie nisko koledze pafigo79 za poświęcony czas, chęci i wsparcie.

    Zostaw komentarz:


  • bodu
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Patryk Zobacz wpis
    No faktycznie. Szkoda ze jeszcze nikt nie rozkminil tego przełożenia 0,70 czy 0,71 znalazłem takie zębatki chyba w dislu były
    witam są zębatki o takim przełożeniu w jednym jedynym samochodzie przełożenie 36/51 pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    Niestety ta modyfikacja otwiera nowe bo się skodziną częściej w trasy lata...

    żeby nie bujało przy predkości 140 -160 jak się tiry mija:
    - to na tyle mam najtwardsze sprężyny
    -Flelgi to mam ET 38.(15)...myśle już o ET35 (16)...dodatkowo maksymalnie szerokie aby samą opone usztywnić (ale w normach producenta)
    żeby ciszej:
    -wyciszenie maski (mata +uszczelka podszybia na przednim pasie)
    - i dzisiaj kończe wyciszanie kufra...2mm alubutly (kurcze tam wszędzie gołe blachy)
    żeby wygodniej:
    -podłokietnik
    - obszyta skórą kierownica (jak sie trafi multi funkcja to bede zamieniał)
    -skórzana gałka, mieszek i ręczny
    -schowki od eleganca (gora deska i pod przednimi fotelami)
    żeby dzieciaki nie zmasakrowały wnętrza:
    -pokrowce na miarę (te AD polecam ładnie leżą)

    w planach:
    wyciszenie drzwi tył/przód -(domówiłem alubutylu)
    jak alubutylu będzie mało to pojdzie kolejna warstwa pianki lub gąbki
    przyciemnianie szyb
    marzy mi się android radio od majfriendów, multi funcyjna kierownica i ogrzewanie foteli....no i 2,5 mpi
    (ale to w lotka trzeba zagrać jak ktoś mógłby podać numery )

    Zostaw komentarz:


  • adi007
    odpowiedział(a)
    Koła zamienione na 0.67
    komfort jazdy nieporównywalny do tego co było
    Elastyczność trochę ucierpiała ale moim zdaniem nie wiele.
    Spokojnie jedzie się 130km/h obrotów 3200
    Polecam ta modyfikację jak lubi ktoś przycisnąć

    Zostaw komentarz:


  • Kwasny
    odpowiedział(a)
    Dzięki za pomoc, jutro sprawdzę. Koła lepsze będą org. VW czy Antonio.

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Kwasny Zobacz wpis
    Proszę o pomoc czy do skrzyni o numerze 02T 301 103 AC GX2 Seat Altea
    Numer który podałeś to nie jest numer skrzyni biegów. To jest numer obudowy skrzyni biegów. Jaką masz skrzynie to znajdziesz w książce serwisowej?, wlepce w bagażniku lub po numerze VIN.

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Kwasny Zobacz wpis
    To jakie numery kół, aby pasowały do tej skrzyni i aby przełożenie było 0.67.
    Takie jak sam znalazles:
    02T 311 158 Q 52 zęby;
    02T 311 361 AB 35 zęby, zamiennik 02T 311 361 C , 02T 311 361 AT

    przełożenie to ilosc zębów jednego koła podzielona przez ilosc zębów drugiego koła (znak "/" lub ":" to znak dzielenia, ilorazu)

    Zostaw komentarz:


  • Kwasny
    odpowiedział(a)
    To jakie numery kół, aby pasowały do tej skrzyni i aby przełożenie było 0.67.

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Kwasny Zobacz wpis
    Witam.
    Prześledziłem dokładnie cały temat, i już miałem zamawiać koła na 0,67 bo myślałem że mam skrzynie JHT i tu zrodził się problem. Proszę o pomoc czy do skrzyni o numerze 02T 301 103 AC GX2 Seat Altea zamontuje koła 35/52
    02T 311 158 Q 52 ząb;
    02T 311 361 AB 35 zęby, zamiennik 02T 311 361 C , 02T 311 361 AT
    Nigdzie nie mogę znaleźć jakie ma skrzynia ma przełożenie. Z góry dzięki za pomoc.
    35 zębów / 52 zęby daje 0,673

    Zostaw komentarz:


  • Kwasny
    odpowiedział(a)
    Witam.
    Prześledziłem dokładnie cały temat, i już miałem zamawiać koła na 0,67 bo myślałem że mam skrzynie JHT i tu zrodził się problem. Proszę o pomoc czy do skrzyni o numerze 02T 301 103 AC GX2 Seat Altea zamontuje koła 35/52
    02T 311 158 Q 52 ząb;
    02T 311 361 AB 35 zęby, zamiennik 02T 311 361 C , 02T 311 361 AT
    Nigdzie nie mogę znaleźć jakie ma skrzynia ma przełożenie. Z góry dzięki za pomoc.

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis

    Dlaczego? Mam 0.67 i piątkę używam nie tylko na autostradach. Można ją spokojnie "wbić" przy ok. 100 km/h.
    jak dla mnie od 100 do 120 przyspieszenie dupy nie urywa....niech jeszcze jakas minimalna gorka sie trafi i mimo ze gaz w podlodze to slabo idzie, a najlepiej pociagnac wtedy na czworce do 110 ...auto to juz duzo lepiej przyspiesza 120-140 jak przekroczy 3000 obrotow...

    Raczej nie jest tp moja NVT z glownym przelozeniem 4,571....a LVN, LVP, JHT, FVH maja 4,533

    Niech koledzy podejma swiadoma decyzje i dobiora przekladnie do swoich potrzeb

    Po autostradzie jedzie sie cudownie

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis
    Jak jeździsz tylko autostrady to 0.67 będzie Ok. Jeżeli nie to zapomnij o 5 biegu
    Dlaczego? Mam 0.67 i piątkę używam nie tylko na autostradach. Można ją spokojnie "wbić" przy ok. 100 km/h.

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    Jak jeździsz tylko autostrady to 0.67 będzie Ok. Jeżeli nie to zapomnij o 5 biegu

    Zostaw komentarz:


  • adi007
    odpowiedział(a)
    Salon skody koszt nie mały ok. 1350zl ale jak już robić to myślę że 0.67 to lepszy wybór. Łożysko kupiłem dodatkowo koszt ok. 40zl
    różnica była w końcówce numerze koła zamiast 02T311158AT jest 02T311158AL
    niby to to samo ale te AT nie jest już dostępne.
    teraz szukam magika który to wymieni

    w tej cenie są też 2 litry oleju

    Zostaw komentarz:


  • Patryk
    odpowiedział(a)
    I jednak 0,67? Skad zdobyłeś i za ile? Łożysko masz w komplecie?

    Zostaw komentarz:


  • adi007
    odpowiedział(a)
    Witajcie


    Części już mam ale macie jakiegoś szpeca który zajął by się wymiana ?
    Najlepiej z dolnego śląska

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    Koło zębate 17 te z łożyskiem igiełkowym 16 kręci się cały czas (z drugim kołem na drugim wale) ale nie przenosi momentu na wał. Jak zmieniasz bieg to przesuwasz wybierakiem pierścień-synchronizator 20 co blokuje koło na wale (łożysko igiełkowe przestaje się kręcić sie wtedy między kołem a wałem)
    jak piątka załączona jest koło się kręci razem z wałem na sztywno przez synchronizator....jak puszczasz gaz to wałek atakujący staje się odbierający (hamowanie silnikiem) no i tu bym szukał przyczyny dzwonienia.
    Pytałeś o te pierścionki na końcu 22 to mam w tym zestawie ( 1.9; 2.0; 2.1; 2.2; 2x2.4; 2.5). ale to kasuje tylko luz wzdłużny...luzu między kołem a łożyskiem nie skasuje.

    Ja widzę to tak...żeby wykluczyć synchronizator/pierścień synch./podwojne łożysko (mało prawdopodobne bo na innych biegach byłoby to samo) /cokolwiek co majstrowi mogło nie pójść to założyłbym stare koła (to do kwestia gwarancji majstra) ...potem zobaczyć jak sprawuje się zestaw (razem z łożyskiem ) od włocha zanim zaczniesz reklamacje.
    Jak znam życie jeden może zwalać na drugiego.
    Kwestie tych pierścionków to rozważyłbym przy okazji powyższych - i tak trzeba dekiel odkrecić i dostać się do kół (skrzyni już nie trzeba zrzucać), wtedy wsadzisz szczelinomierz i zobaczysz jaki jest luz na obecnych pierścionkach- może włoch nie trzyma innych wymiarów albo łożysko podwójne ma inne wymiary.
    Wprowadzone do równania jest wiele niewiadomych i trzeba je eliminować po kolei albo się do terkotania przyzwyczaić ...jak jest nadmiar luzu to będzie głośniej, jak gdzieś za ciasno to się ułoży)

    ddd.png

    Zostaw komentarz:


  • Patryk
    odpowiedział(a)
    Czyli normalnie do salonu np. Szkody? Bo u nas w Jeleniej Gorze jest skoda!

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    To coś takiego, w ASO kupisz, tam pojedź wytłumacz o co chodzi i weź po 2 z każdego rozmiaru (6 szt.) wkładasz najgrubsze jakie tylko wejdą , u mnie na oryginalnych był luz, wsadzilem najgrubsze i jest git

    Zostaw komentarz:

Pracuję...